Castle Story, czyli mieszanka Minecrafta i serii Stronghold

Olbrzymi sukces Minecrafta spowodował, że wielu deweloperów postanowiło spróbować swoich sił w produkcji gier tego typu. Jednym z najciekawszych z tych projektów jest Castle Story.

Akcja Castle Story toczyć się będzie w świecie składającym się z zawieszonych w powietrzu wysp. Gra powstaje na silniku korzystającym z voxeli, co zapewni w pełni dynamiczną deformację terenu. Będzie więc można do woli ścinać drzewa, drążyć tunele czy kopać doły. Zabawa polegać ma głównie na budowaniu zamków, a następnie ich obronie przed najeźdźcami. W tym celu wykorzystamy podległych naszym rozkazom osadników. To z ich pomocą będziemy odkrywali nowe tereny, zbierali surowce i budowali struktury.

Wszystkie twierdze trzeba będzie zaprojektować ręcznie, decydując o położeniu każdej cegły. W ten sposób powstanie trójwymiarowy plan architektoniczny, który następnie nasi podwładni uczynią rzeczywistością. Oczywiście, nim to nastąpi będziemy musieli zadbać o zgromadzenie odpowiedniej ilości materiałów.

Mechanika rządząca pracami budowlanymi ma być całkiem rozbudowana. Konieczne będzie zapewnienie osadnikom odpowiedniego dojścia do konkretnych elementów konstrukcji, na przykład poprzez postawienia kamiennych schodów.

Castle Story tworzony jest z myślą o pecetach. Na razie autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2012-01-08 19:15:52